حتما بخوانید

نیاز تولید ۵ میلیون مسکن در کشور/ ۱۱ میلیون واحد باید نوسازی شود

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیازمند تولید حداقل ۵ میلیون مسکن هستیم، تصریح کرد: در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده نیز نیازمند نوسازی حدود ۱۱ میلیون مسکن هستیم.

«محمدرضا میرتاج‌الدینی» در همایش انبوه‌سازی با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها بر این است تا موضوع مسکن به عنوان نیاز اصلی مردم تأمین شود، اظهار کرد: در قانون اصول متعددی برای تأمین مسکن همه آحاد جامعه وجود دارد. در این راستا از روزهای ابتدایی انقلاب به موضوع تأمین مسکن توجه شده است و با فرمان امام راحل بنیاد مسکن برای تأمین مسکن محرومان تأسیس شد.

نیاز تولید 5 میلیون مسکن در کشور/ 11 میلیون واحد باید نوسازی شود

وی با بیان اینکه امروز نیازمند تولید حداقل 5 میلیون مسکن هستیم، تصریح کرد: ضمن اینکه در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده نیز نیازمند نوسازی حدود 11 میلیون مسکن هستیم.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با یادآوری اینکه وقتی مسکن مهر اجرا شد بانیان آن 40 هزار میلیارد تومان تأمین مالی کردند تا توانستند 50 درصد از اهداف آن را محقق کنند،‌ افزود: 50 درصد مابقی نیز به دولت بعد رسید که هنوز هم تکمیل و تحویل آن ادامه دارد.

میرتاج‌الدینی با اشاره به هدفگذاری دولت و مجلس برای ساخت یک میلیون مسکن گفت: از آقای تیزمغز پرسیدم که چه میزان پول برای ساخت این تعداد (4 میلیون واحد مسکونی) نیاز است، ایشان گفتند حدود 5 هزار همت منابع مالی نیاز است یعنی دو و نیم برابر بودجه عمرانی کشور.

وی از موافقت دفتر معظم انقلاب با تأمین بخشی از منابع مالی ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: نیاز است تا روش‌های مدیریت منابع مالی در کشور مورد توجه قرار بگیرد. ضمن اینکه باید به سمت صنعتی‌سازی مسکن برای کاهش زمان ساخت حرکت کنیم.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با مثبت ارزیابی کردن اعتبارزدایی از اسناد قولنامه‌ای و تأثیر آن در بازار مسکن اظهار کرد: نیاز است در بخش مسکن قوانین غیرضروری را حذف و قوانین پشتیبان را تقویت بکنیم. ضمن اینکه بایستی مسکن از بازار سوداگری خارج شود.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه 4 میلیون مسکن با انگیزه سرمایه‌گذاری ساخته شده که مردم توان خرید آن را ندارند گفت: در برنامه هفتم توسعه هدفگذاری شده تا دوره دسترسی به مسکن 12 ساله باشد که البته این عدد مقداری دست‌نیافتنی است. همچنین در برنامه هفتم سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی باید نوسازی و در بافت‌های فرسوده نیز صد هزار واحد ساخته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا