سلامت و زیبایی

دود اگزوز خودرو به بارداری زنان آسیب می زند

آلودگی هوا ناشی از ترافیک سنگین ممکن است باعث ایجاد عوارض بارداری و نگرانی های سلامتی برای نوزادان شود.

به نقل از مدیسن نت، محققانی که بیش از ۶۰۰۰۰ ثبت تولد را با داده‌های پایش هوا مطابقت دادند، دریافتند زنان بارداری که در یک منطقه شهری با سطوح بالای دی اکسید نیتروژن زندگی می‌کنند، نرخ زایمان زودرس بالاتری دارند.

طبق مطالعه مرکز پزشکی دانشگاه تکزاس، زایمان زودرس به معنای زایمان قبل از هفته ۲۸ بارداری است. محققان همچنین شاهد افزایش پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، مشکلات تنفسی نوزادان و سایر پیامدهای نامطلوب بودند.

دی اکسید نیتروژن جز اصلی دود اگزوز وسایل نقلیه موتوری است.

دکتر «دیوید نلسون»، محقق ارشد، گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که آلودگی هوا ناشی از ترافیک سنگین یک تهدید مهم برای افراد باردار و همچنین سلامت فرزندشان پس از زایمان است.»

دود اگزوز خودرو به بارداری زنان آسیب می زند

نلسون خاطرنشان کرد: «رابطه بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و شرایط تنفسی دوران کودکی و بزرگسالی به خوبی ثابت شده است، اما این مطالعه در شناسایی پیامدهای آن برای جنین درون رحم، جدید است.»

نتایج مطالعه نشان داد که بین میزان آلودگی هوا و زایمان زودرس ارتباط وجود دارد.

محققان داده‌های پایگاه داده سیستم کیفیت هوای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را با نتایج بارداری برای زنانی که در ۱۶ کیلومتری ایستگاه نظارت بر هوا زندگی می‌کردند، مقایسه کردند.

این تیم میانگین قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن را برای زنان جداگانه برای هر سه ماه محاسبه کرد و سپس اثر آن را ارزیابی کرد.

یافته‌ها نشان داد که سطوح بالاتر قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن در طول بارداری به طور قابل توجهی با زایمان‌های زودرس، از جمله زایمان‌های خود به خودی زودرس، و همچنین افزایش بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و وزن کم هنگام تولد مرتبط است.

محققان ارتباط‌های دردسرساز دیگری از جمله میزان بالاتر تشخیص مشکلات تنفسی، حمایت تنفسی و ارزیابی سپسیس برای نوزادان را مشاهده کردند.

احتمال زایمان زودرس در کمتر از هفته ۲۸ بارداری برای حاملگی‌هایی که در معرض بالاترین میزان آلودگی هوا قرار داشتند، هشت برابر بیشتر از بارداری‌هایی بود که کمترین میزان آلودگی را داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا